התקשרו עכשיו 073-3746667

רחוב ירושלים 39, קריית אונו (קומה 4)
רחוב מנדס 24, רמת גן
רחוב הנדיב 71, הרצליה

ניתוח אף רפואי ואסתטי

מיהו מועמד לניתוח אף אסתטי?
אחת השאלות הנפוצות שנשאלות בייעוץ לניתוח אף היא ״ד״ר, האם אתה חושב שאני צריך/ה ניתוח אף?״ או ״האם אני מועמד לניתוח אף?״. בעיני התשובה לכך תלויה בראש ובראשונה במטופל ואז במנתח. מבחינתך, במידה ויש דבר כלשהו (אפילו ״קטן ביותר״) שמפריע לך במראה של האף – את/ה כבר מועמד לייעוץ לגבי ניתוח אף. חשוב בנוסף שהציפיות שלך יהיו מציאותיות כלומר שהתוצאה שאליה אתם שואפים ניתנת להשגה בניתוח, תתאים מבחינה אסתטית למבנה הפנים שלך ולא תפגע בך מבחינת תפקוד האף. זאת בדיוק הסיבה להתייעץ עם מומחה בתחום של ניתוחי אף אסתטיים ותפקודיים.

האם יש מגבלות מבחינת גילאים לניתוח?
הגיל התחתון לניתוח אף תלוי בבגרות הפיזית והמנטלית של המטופל/ת. מומלץ להמתין עם הניתוח עד שמגיעים לשלב בו הסתיימה גדילת הפנים. לרוב זה בסיום גיל ההתבגרות – סביב גיל 15 בנשים ומעט מאוחר יותר בגברים. אין רף גיל עליון לביצוע הניתוח וביצעתי אותו גם אצל מטופלים בעשור החמישי, שישי ושביעי לחייהם.

האם האף שלי לאחר הניתוח ייראה לא אמיתי? או לא מתאים לפנים שלי? האם כולם יזהו שעשיתי ניתוח ?
רוב המטופלים אינם מעוניינים באף שנראה ״מנותח מדי״ או מלאכותי ובצדק. בנושא הזה המטרות שלכם ושלי הן זהות!. אני שואף להשיג מראה יפה וטבעי של האף המתאים באופן ייחודי לפנים שלך, הולם אותן ומשפר את הרמוניית הפנים. יש לדוגמא מטופלים שאף קטן או צר מדי לא יתאים לשאר מבני הפנים שלהם וכמובן יש הבדל במראה האף הרצוי בין גברים ונשים. לכן הגישה שלי היא ביצוע ניתוח ספציפי לכל מטופל לפי מבנה האף הקיים ומבנה הפנים שלו/ה. במהלך הייעוץ נבצע ביחד תכנון ונגדיר את התוצאה הרצויה שאליה אנחנו שואפים.

מה ההבדל בין גישה ״פתוחה״ לגישה ״סגורה״? באיזו שיטה אני משתמש?
זהו נושא שמופיע לא מעט בחיפוש באינטרנט והרבה מטופלים שואלים לגביו. את הניתוח אני מבצע באחת מ 2 גישות: ניתוח אף סגור (closed rhinoplasty) שבה כל החתכים נמצאים בתוך האף ללא חתכים חיצוניים וניתוח אף פתוח (open rhinoplasty) שיטה שבה משתמשים באותם חתכים פנימיים אך בנוסף ישנו חתך קטנטן בחלק התחתון של רצועת העור שמפרידה בין הנחיריים. אני בוחר את השיטה בהתאם למקרה הספציפי ולתכנון הניתוחי. הגישה הפתוחה תשמש לפעמים במקרים של ניתוח חוזר (רביזיה) ובמקרים שבהם נדרשת עבודה רבה באזור הסחוסים התחתונים של ה TIP או שהאף עקום. אין לגישות משמעות מבחינת איכות הניתוח שתקבלו ואין אחת מהגישות עדיפה על השנייה. מהניסיון שלי, במידה ותיבחר הגישה הפתוחה, ההחלמה של החתך הקטן הינה טובה מאוד וברוב המקרים לאחר כמה שבועות או חודשים כמעט לא ניתן לראות את הצלקת הניתוחית גם אם בוחנים אותה ממש מקרוב.

האם כדאי לבצע את הניתוח ביחד עם תיקון מחיצה?
האם אתם סובלים מקושי בנשימה אפית וגם רוצים לשנות את המראה של האף? אמרו לכם שיש לכם בעיה עם המחיצה או קונכיות האף? מצוין! בהחלט ניתן ואף רצוי לשלב.
במקרה שכזה אכן מומלץ לבצע ניתוח משולב רפואי ואסתטי שכן אם לא עושים ניתוח משולב גם לא נותנים מענה ל 2 הבעיות וגם במידה ומפצלים את הניתוחים מוסיפים קושי טכני למנתח ומעלים את הסיכוי לסיבוכים או קבלת תוצאות לא רצויות. כמובן שבמקרים האלו ישנו יתרון גדול למנתח שהוא מומחה לניתוחי אף אוזן וגרון ולניתוחים פלסטיים של האף שיידע לתת מענה משולב.

האם הניתוח מכוסה ע״י חברות הביטוח או קופת החולים?
המחיר של ניתוח אף אצלי משתנה בהתאם למקרה הספציפי. תלוי אם מדובר בניתוח ראשוני או ניתוח חוזר (רביזיה לניתוח שבוצע ע״י מנתח אחר). המחיר הסופי נקבע לפי מורכבות המקרה והאם ישנו גם מרכיב רפואי/תפקודי בניתוח. אתם תקבלו כמובן הצעת מחיר מלאה לאחר ההתייעצות. מבחינת הכיסוי, נכון לזמן כתיבת השורות האלו אין השתתפות בכיסוי ניתוח פלסטי/אסתטי אלקטיבי ע״י שום גורם מבטח. לפעמים במידה וישנו גם מרכיב רפואי / תפקודי לניתוח, הוא יכוסה במלואו/חלקו ע״י הגורם המבטח.

מהן הסכנות בניתוח ?
ניתוח אף הינו בטוח מאוד אך כמו בכל ניתוח שהוא בכל אזור בגוף יש סכנות / סיבוכים אפשריים. דימום אפי הדורש טיפול או התערבות וזיהום באזור הניתוח מדווחים בשכיחות של כאחד למאה. כמו כן תגובה לא טובה לחומרי ההרדמה. במקרים אלו יש ליצור קשר עם הצוות שלי בהתאם לפרטי הקשר שקיבלתם. ישנו גם ה״סיכון״ שמטופל לא יהיה מרוצה עם התוצאה הניתוחית. כדי לצמצם את הסיכוי הנ״ל ככל הניתן אנחנו מבצעים ייעוץ מקדים שבו נעבור על התכנית כולל לרוב הדמיית סימולציה ונבצע תיאום ציפיות. חשוב לדעת שכמו בכל ניתוח ישנם לפעמים דברים לא צפויים בתהליך ההחלמה שלפעמים יידרשו טיפול נוסף. לאורך כל תהליך ההחלמה ואפילו במקרה הנדיר שבו יש צורך בטיפול או התערבות ניתוחית נוספת אני כמובן מלווה אתכם ואתם תחת אחריותי וטיפולי הרציף.