התקשרו עכשיו 073-3746667

רחוב ירושלים 39, קריית אונו (קומה 4)
רחוב מנדס 24, רמת גן
רחוב הנדיב 71, הרצליה

ניתוחים לעיצוב האפרכסות

במקרים שבהם האוזן גדולה, בולטת מדי מהראש, קעורה מדי או שתנוך האוזן ארוך/גדול מדי, היא מושכת תשומת לב לא רצויה ומורידה את הבטחון העצמי אצל מטופלים בגילאים שונים. במצבים אלו ניתן לבצע ניתוח שמטרתו לשפר את צורת האוזן. לרוב מדובר במצב מולד שנובע מהתפתחות לא מלאה של אחד מהאזורים של האפרכסת (יש הרבה). הדרך הטובה ביותר לדעת האם אתם מתאימים לניתוח הנ"ל היא לבוא אלי לייעוץ ובדיקה.

אני מבצע את הניתוח ב 2 הצדדים או בצד אחד לשיפור מראה האוזן במקרים כגון:

  • חוסר סימטריה בין האוזניים
  • אוזן בולטת מדי, קעורה מדי (צורת שפורפרת טלפון)
  • תיקון תנוך מוגדל/משוך או קרוע מעגילים.

באיזה גיל אפשר לבצע את הניתוח? האם אפשר לעשות למבוגר?

לרוב הגיל המתאים הוא 4-12 שנים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר (לפני שסחוס האפרכסת מתקשה). בילדים זה מבוצע לרוב בגילאים 5-6 כדי לפתור את הבעיה בשלב מוקדם יותר ועל ידי כך למנוע הצקות וטראומה נפשית. אבל גם אם הניתוח לא בוצע בילדות, בהחלט אפשר ומומלץ לבצע גם בגיל מבוגר יותר במידה ואתם לא מרוצים ממראה האוזן והיא מתאימה לניתוח.

איך מבוצע הניתוח?

יש אפשרות לבצע את הניתוח בהרדמה כללית או מקומית (מתאים למבוגרים בלבד). במקרים שבהם ניתן לבצע בהרדמה מקומית, היתרון הוא שניתן לראות בזמן אמת את השינוי ולבצע תיקונים /התאמות תוך כדי הניתוח לפי רצון המטופל/ת. ניתוחים לתיקון התנוך דורשים הרדמה מקומית בלבד.
בניתוח שמטרתו הצמדת האוזניים יבוצע חתך בחלק האחורי של האפרכסת באזור של שקע טבעי כך שהחתך יהיה מוסווה. אני מבצע את הניתוח בשיטה שמרנית בה אשתמש בתפרים על מנת לעצב ולמקם מחדש את הסחוסים של האפרכסת ואשתדל לרוב להימנע מחיתוך סחוסים. שיטה זו משיגה תוצאות עם מראה טבעי יותר.

מה לגבי ההחלמה מהניתוח?

ההחלמה מהניתוח הינה לרוב לא קשה. ניתן ללכת הבייתה ביום הניתוח עם חבישה מקומית. לרוב הכאבים אינם חמורים ונשלטים היטב עם תרופות נגד כאבים. לרוב אין הרבה נפיחות ושטפי דם ובמידה ויש הם נספגים לאחר 4-5 ימים. לאחר שבוע תגיעו לביקורת ולהסרת התפרים. ברוב המקרים מבוגרים יכולים לחזור לעבודה לאחר כ 5 ימים. ילדים יכולים לחזור לבית הספר לאחר כשבוע. לבישת משקפיים /משקפי שמש מותרת לאחר כ 10 ימים לאחר הניתוח.

בתור מומחה אף אוזן גרון עם התמחות על בפלסטיקה של הפנים אני מנצל את ההכרות המעמיקה שיש לי עם מבנה סחוסי האפרכסת על מנת לייצר תוצאות יפות, טבעיות שמשתלבות היטב עם שאר מבני הפנים.