התקשרו עכשיו 073-3746667

רחוב ירושלים 39, קריית אונו (קומה 4)
רחוב מנדס 24, רמת גן
רחוב הנדיב 71, הרצליה

ניתוח עפעפיים

עפעף עליון שמוט בגלל עודף עור ו"שקיות" נפוחות תחת העיניים גורמים למראה שחוק ועייף. ניתוחי עפעפיים מיועדים להרחקת עור עודף מהעפעף העליון וסילוק או הזזת שומן מהעפעף התחתון כדי להשיג מראה רענן וצעיר יותר. אצל רובנו מדובר בבעיה שמופיעה כחלק מתהליך ההזדקנות אך יש גם כאלו שאצלם הבעיה היא משפחתית ומופיעה בגיל צעיר יותר.

ניתוח עפעף עליון מבוצע לרוב בהרדמה מקומית. החתך יוחבא בתוך קפל עור טבעי ודרך החתך יוסרו עור עודף ולפעמים שומן. בגלל שהחתך ממוקם בתוך קפל טבעי שמלווה את הצורה הטבעית של העפעף, הוא מחלים מצויין ובצורה מוסווית לאחר כמה חודשים הוא כמעט לא ניתן לזיהוי ברוב המקרים.

יש לשים לב כי ניתוח עפעף עליון מכוון להרחקת עור עודף בעפעף, אך מצב זה מלווה לעיתים בצניחה של הגבות. מצב של ירידת הגבה לא מטופל בניתוח עפעפיים אלא בניתוח הרמת גבות. קמטים בזווית העין הם נושא נלווה נוסף שמטופל בטיפולים אחרים במרפאתנו כמו בוטוקס.

ניתוח עפעף תחתון מבוצע בהרדמה כללית. לרוב אני משתמש בגישה פנימית שבה החתך הוא בחלק הפנימי של העפעף (ללא צלקת חיצונית). דרך החתך הזה מורחק שומן עודף שיוצר את מראה השקיות. לפעמים יבוצע הזזה של השומן וקיבועו בצורה שמשיגה כיסוי והסוואה של השקע מתחת לעין אצל מטופלים עם שקעים עמוקים. במקרים שבהם העור של העפעף הינו עודף או מקומט אז אשתמש בחומר כימי או לייזר למיצוק העור במהלך הניתוח.

ההחלמה משתנה ממטופל למטופל. ישנם מטופלים שאצלם הנפיחות הינה קלה וחולפת לאחר כשבוע בעוד אצל אחרים נפיחות קלה יכולה להימשך לכמה שבועות. שטפי דם לרוב יחלפו לאחר שבוע-שבוע וחצי. בחלק מהמקרים אמליץ על טיפות עיניים לשבוע לאחר הניתוח.