התקשרו עכשיו 073-3746667

רחוב ירושלים 39, קריית אונו (קומה 4)
רחוב מנדס 24, רמת גן
רחוב הנדיב 71, הרצליה

ניתוחי אף

ריינופלסטי – זהו המינוח המקצועי לניתוח אף. במידה ואתם מעוניינים בניתוח לשיפור מראה ו/או תפקוד האף זה הניתוח שכדאי לכם לשקול לבצע. האף הינו מבנה מורכב המשפיע גם על המראה וגם על הנשימה. לאף יש מספר תפקידים קריטיים נוספים כמו חימום האוויר, מתן לחות לאוויר, ריח וכו׳. על מנת להבטיח שלאחר הניתוח האף שלכם יתאים לפנים ויתפקד באופן תקין כדאי לבחור מנתח מנוסה השולט בכל היבטי האף כולל המראה והתפקוד שלו. יש לי ניסיון רב בניתוחי אף בכלל וניתוחים אסתטיים של האף בפרט והבנה מעמיקה של מבנה ותפקוד האף. אלו מאפשרים לי לייצר מראה יפה וטבעי של האף המתאים באופן ייחודי לפנים. אני מבצע את הניתוח תוך תשומת לב מקסימלית לשמירה על תפקוד האף או אפילו שיפור התפקוד במידת הצורך.

ריינופלסטי – ניתוח אף ניתוח אף הינו ייחודי אך ישנן בעיות נפוצות שמביאות אלי מטופלים המתעניינים בניתוח זה:

  • בליטה או גבנון בגשר האף
  • אף עקום
  • נחיריים גדולים מדי או לא שווים
  • חוד אף (nasal tip) שמוט , בולט מדי, גדול או רחב מדי
  • בעיות תפקודיות הגורמות לחסימה אפיתודיות הגורמות לחסימה אפית

במהלך הייעוץ נבדוק את האף שלך מבחוץ ומבפנים. נבחן את המראה שלו, היחס בינו לשאר מבני הפנים שלכם ואת המבנה הפנימי שלו והתפקוד שלו. לאחר מכן תקבלו הסבר על הבעיות שנצפו ונעשה דיון משותף לגבי תכנית הטיפול/הניתוח. אתם תספרו לי מה הדברים שמפריעים לכם ומה הציפיות שלכם מהניתוח. לפעמים נבצע הדמייה ממוחשבת שתתגים את התוכנית הניתוחית ע״י הדמיית תמונות אחרי/לפני ותוכלו להתרשם מהמראה המתוכנן ולראות שהתכנון הוא למראה טבעי ולא ״מנותח מדי״.
הניתוח מתבצע בהרדמה כללית. החתכים יבוצעו כולם בתוך האף (גישה סגורה) או לפעמים יהיה חתך קטנטן נסתר באזור הקולומלה (גישה פתוחה). יש לי ניסיון נרחב עם 2 השיטות ואני מציע את השיטה המועדפת בעיני בהתאם למקרה הספציפי שלך. במידה ומבצעים הצרת נחיריים יהיו גם חתכים בקפל החיצוני של הנחיר. בניתוח לרוב מקטינים ומעצבים מחדש את סחוסי ועצמות האף לצורה המבוקשת. לטובת הנ״ל חותכים את עצמות האף ולפעמים את סחוסי האף במיקום מדויק. לעיצוב הסחוסים וסגירת החתכים הפנימיים משתמשים בתפרים פנימיים שאין צורך להוציא. במידה ונבצע חתכים חיצוניים, נשתמש לרוב בתפרים נספגים כך שלא יהיה צורך בהוצאת שלהם. במקרים שנצפית בעיה מבנית פנימית הפוגעת בתפקוד האף, נבצע במהלך הניתוח תיקון של המבנים הפנימיים (כמו יישור מחיצה והקטנת קונכיות) על מנת לשפר את הנשימה. על גבי האף תונח חבישה ולרוב גם גבס, אלו יוסרו לאחר 7-10 ימים. לרוב לא נשאיר טמפונים או תומכני סיליקון בחלל האף אך לעיתים אלו יידרשו ואז כמובן ניידע אתכם.

ברוב המקרים ההחלמה מהניתוח אינה קשה ומתאפיינת באי נוחות קלה בלבד. בשבוע הראשון ניתן להסתובב אך נדרש להימנע ממאמצים כמו הרמת משקל או ספורט. תופיע נפיחות של האף ולרוב של הלחיים והאיזור מתחת לעיניים ביחד עם שטפי דם. אלו יתגברו ביומיים שלושה לאחר הניתוח ואז יתחילו לרדת בהדרגה. לאחר 7-10 ימים ניפגש בביקורת שם נוריד את החבישות והגבס במידה ויש. ברוב המקרים הנפיחות ושטפי הדם חולפים לאחר שבועיים-שלושה. מבחינת היעדרות מעבודה יש לתכנן על כשבוע לפחות ולאחר הביקורת ניתן לחזור לעבודה שאינה פיזית. ניתן להשתמש באיפור להסתרת שטפי הדם החל משבוע לאחר הניתוח. רוב המטופלים ירגישו מספיק בנוח להיראות בפומבי לאחר 7-10 ימים. ניתן לחזור לעשות ספורט מאומץ לאחר 4-6 שבועות ולהרכיב משקפיים לאחר כ 6 שבועות.

למרות שתוכלו להבחין בשיפור מראה האף כבר לאחר שבוע-שבועיים, תהליך ההחלמה של האף נמשך שנה ואף לפעמים יותר מכך. במהלך התקופה הנפיחות תרד והמראה ימשיך להשתנות בצורה הדרגתית עד לקבלת התוצאה הסופית.